Maatwerkadvies

Een maatwerkadvies is een onderzoek naar energiebesparing voor een gebouw dat rekening houdt met het werkelijke (energie)gebruik van het gebouw.

Wij maken maatwerkadviezen voor zowel woongebouwen (VvE's) als utiliteitsgebouwen. Op basis van een rondgang door het gebouw en het aanwezige gebouwdossier wordt onderzocht welke bouwkundige en installatietechnische maatregelen mogelijk zijn. Deze maatregelen worden gebundeld in pakketten die worden afgestemd op de wensen en ambitie van onze opdrachtgevers. Door rekening te houden met de MJOP bepalen we de optimale volgorde van maatregelen. De resultaten worden in een leesbare rapportage aangeboden waarin de huidige situatie en de energetische en financiele effecten van de maatregel(pakketten) inzichtelijk worden gemaakt.

De Subsidie Energiebesparing eigen huis (SEEH) loopt tot 31 december 2022 en biedt VvE's subsidie op het energieadvies al dan niet in combinatie met procesbegeleiding of een MJOP. Een belangrijke voorwaarde is dat het energieadvies is opgesteld door een EPA-adviseur en dat het bedrijf is gecertificeerd volgens BRL-9500-02.

Een haalbaarheidsonderzoek is de meest uitgebreide vorm van energieadvies. Naast de energetische effecten van maatregelen en maatregelpakketten wordt ook financiering onderzocht. Het resultaat is een businesscase voor verduurzaming.

Onderzoek VvE's

Het doel van het haalbaarheidsonderzoek is om de VvE inzicht te bieden welke mogelijkheden er zijn voor energiebesparing, zodat de leden een goed onderbouwd besluit kunnen nemen op de Algemene Leden Vergadering (ALV).

Voor het uitvoeren van het haalbaarheidsonderzoek voor VvE's hebben we een dashboard ontwikkeld waarmee de financiele effecten van maatregels en pakketten wordt onderzocht. VvE's kunnen gebruik maken van financiering van maatregelen met een energiebespaarlening van het NEF. In ons haalbaarheidsonderzoek tonen we de financiele gevolgen van de lening op de VvE bijdrage en maken we de netto effecten (de woonlasten) inzichtelijk voor de verschillende woningtypes.

PKW is BRL 9500-02 gecertificeerd en onze adviseurs zijn gediplomeerd EPA-adviseur.Meer informatie hierover is te vinden op de website van de subsidieverstrekker RVO: https://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/seeh/vve

Deze klanten gingen je voor

VVE Den Haag
VVE Delft
VVE Amsterdam
VVE Haarlem

Interesse in een maatadvies?

Bel dan 070-12345678 of e-mail naar contact@vvevision.nl